دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست؟

مفهوم: دستگاه تصفیه آب صنعتی یک سیستم تصفیه آب است که با ظرفیت عملیاتی زیاد تولید می شود. آب تصفیه شده مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت برای آب آشامیدنی مستقیم است که برای نیاز کارکنان در سازمان کافی است. در حال حاضر سیستم های تصفیه صنعتی با ظرفیت های بسیار متنوع در کارخانه ها، پارک های صنعتی، آپارتمان ها، ادارات، مدارس، بیمارستان ها و...

کاربرد: دستگاه های تصفیه آب صنعتی به حذف 95 تا 99 درصد از باکتری ها، ویروس ها، فلزات سنگین و مواد سمی موجود در منابع آب کمک می کند و آب تمیز و سالم را برای کاربران فراهم می کند.

 

مزیت دستگاه تصفیه آب

محصولات فعلی تصفیه آب همه از فناوری مدرن استفاده می کنند و از استانداردهای ممبران RO اطمینان حاصل می کنند. ظرفیت قدرتمند، منبع بزرگی از آب تصفیه شده را برای سازمان فراهم می کند. انتخاب های متنوع طراحی، رنگ و ظرفیت فیلتر، اختیاری بر اساس نیاز مشتری. بسیاری از عناصر فیلتر مختلف را با عملکرد فیلتر ترکیب می کند و مواد معدنی ضروری را برای سلامتی اضافه می کند.

 

اصل کار سیستم تصفیه آب صنعتی

محصولات تصفیه آب صنعتی بر اساس اصول اساسی زیر کار می کنند:

مرحله 1: آب در یک مخزن بزرگ ذخیره می شود و به یک فیلتر اولیه با 3 ستون فیلتر پمپ می شود. در اینجا آب ورودی برای مواد بزرگتر از 5 میکرون مانند گل و لای، خاک، زنگ، زاج و غیره فیلتر می شود.

مرحله 2: پس از فیلتر شدن از طریق فیلتر درشت، آب به مرحله مخزن انتقال می رود تا باقیمانده های کوچکتر باقیمانده، ناخالصی هایی که فیلتر قبلی قادر به تحمل آن نیست، فیلتر شود.

مرحله 3: آب برای تحت فشار قرار دادن پمپ به یک فیلتر ایمن با اندازه غشایی کمتر از 1 میکرون و سیستم اسمز معکوس RO منتقل می شود.

در اینجا، غشای RO می‌تواند آیکون‌های فلزی مضر موجود در آب را فیلتر کرده و تا 95 درصد سایر باکتری‌های میکروسکوپی را حذف کند. همچنین این دوره زمانی است که فیلترهای زیر 1 نانومتر بیشتر فعال هستند. آنها فقط به مولکول های آب و مواد معدنی اجازه عبور می دهند. در نتیجه، منبع آب فیلتر شده به استاندارد خلوص بالایی می رسد.

 

 کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی

امروزه با ویژگی های برجسته ای که دارد، دستگاه های تصفیه آب صنعتی در بسیاری از محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، به طور معمول از جمله:

در تولید مواد دارویی و آرایشی: یک صنعت مهم نمی تواند فاقد آب تمیز باشد زیرا مستقیماً بر محصولات مرتبط با مردم تأثیر می گذارد که روزانه برای بهبود سلامت و زیبایی استفاده می شود.

بنابراین لازم است آب مصرفی تمیز و خالص باشد تا فرآیند تولید لوازم آرایشی سالم و تمیز باشد و بعداً بر سلامت مصرف کننده تأثیر نگذارد. سیستم تصفیه آب صنعتی در فرآیند تولید اصلی برای اطمینان از خروجی و کیفیت پایدار بدون تأثیر بر کاربران استفاده می شود.

در تأسیسات عمومی مانند مدارس، بیمارستان ها: آب سالم برای دانش آموزان و بیماران فراهم می شود. این امر خطر ابتلا به بیماری های تنفسی و گوارشی را به حداقل می رساند - بیماری هایی که معمولا در کودکان خردسال دیده می شود و برای بیمارانی که مقاومت ضعیفی دارند بی خطر است.

در مشاغل با تعداد کارمند زیاد: هر شرکت یا آژانسی به منبع آب تمیز نیاز دارد تا کارکنان را برای برآورده کردن اساسی ترین نیازها فراهم کند.

این نه تنها سلامت کارکنان را تضمین می کند، بلکه به آنها کمک می کند تا با آب خالص و سالم کارآمدتر کار کنند و هر روز مواد مغذی لازم را برای بدن سالم تری فراهم کنند.

 

مزایای برجسته سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی RO

سیستم فیلتر با ظرفیت 200 لیتر در ساعت طراحی شده است که نیاز حدود 200 تا 800 نفر در ادارات، ساختمان ها، بیمارستان ها، مدارس، آشپزخانه های صنعتی، کارخانجات، و ... را تامین می کند.  برای محافظت از ممبران RO و افزایش عمر سیستم، از ستون فیلتر نرم کننده آب 01 1054 استفاده می کند، مواد داخلی آن دانه های تبادل یونی است که مطابق با استاندارد NFS است - استاندارد جهانی کیفیت ایجاد شده توسط مرکز همکاری ایمنی غذا و آب آشامیدنی صادر شده است. توسط سازمان بهداشت جهانی WHO .

ستون فیلتر مجهز به سیستم شیر کنترل اتوماتیک است تا به صورت دوره ای ستون کاتیونی را به طور خودکار شستشو داده و برگرداند.

نه تنها این، این دستگاه همچنین یک هسته کاربردی T33  را بعد از ممبران RO اضافه می کند تا شیرینی آب را تثبیت کند و مقدار لازم مواد معدنی را برای بدن جبران کند.

فریم دستگاه از فولاد ضد زنگ 304، روشن، بادوام و نصب آسان ساخته شده است.